Ha így is lehet gyorsan menni, miért ne "feküdne el" a legénység egyik tagja?!
Hihetetlenül nehéz versenyen van túl az MKB-Extreme Sailing Team, megérdemelt a mosoly a második helyen való beérkezést követően!
A No.1 alig másfél kilométerre van már csak a célvonaltól, vagyis, ha csak valami jelentős változás be nem áll, napfelkeltében örökíthetik meg a célbaérését.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat 4:50-es jelentésén az látszik, hogy Fonyód térségében 0 km/h a szél átlagsebessége, össze is verődött egy komolyabb méretű csoport.
Az átlagszél 3-5 km/h-ra csökkent Fonyód térségében, és ez alaposan megnehezíti a még a keszthelyi bóját célzó hajók életét - itt küszködik Duhaj, Nostra és Mazsola is 1 csomó körüli "sebességgel".
IIyen volt az elsőként Balatonfüredre érkező Racing Jango napja.
Folyik a szélkeresés a nyugati medencében - váltakozó sikerrel. Yuppi például az északi parthoz közel halad, Lucaszék a túloldalon próbálkozik, míg Sziszi vízközépen. Hol egyiknek, hol másiknak dagad jobban a vitorlája, de az közös bennük, hogy Balatonfenyvest már elhagyták Keszthely felé.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat tájékoztatása alapján nincs a középső és a nyugadi medence környékén 10 km/h-t meghaladó szél.
A KWINDOO rendszer alapján 02:35-kor elhagyta Keszthelyt a Helikon. De természetesen csak a Kékszalagon versenyző hajó, a városban szintén ezt a nevet viselő hotellel, rendezvénysorozattal vagy épp a kastélymúzeummal kapcsolatban semmi változás nem történt.
A mezőny jelentős része Balatonlellétől nyugatra hajózik - ők szerencsére valóban haladnak is. Bár az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság tájékoztatása szerint a szél nem túl erős, 6-8 km/h-s ebben a térségben is (a Keszthelyi medencében 10-12 km/h), ez is elegendő ahhoz, hogy legtöbben 4 csomó körüli sebességgel haladjanak.
1. Racing Django
Az egytestű Raffica ment át a célvonalon több katamarán előtt.
A 13-szoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas kormányozta Prevital érkezett Prevital. A legénység tagjai: Litey Balmaz, Lepp Gyula, Tóth Róbert, Bartos Zoltán, Jérome Clerc.
A New Black Jack és a Prevital szoros versenyben mennek a célvonal felé.
A Racing Django után másodikként az MKB Extreme Sailing Team ért be a füredi célba. A kormányos Kaiser Kristóf, a legénység tagjai: Pajor Szabolcs Levente, Munka Márton, Szigeti Stacey Dániel, Hercsel Máté, Kuczora Gergely.
A Racing Django legénysége a füredi célban:
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye. 1934-ben rendeztek meg először. Az 51. Kékszalagon 561 hajó állt rajthoz.
A Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django haladt át elsőként fél 1 után a füredi célvonalon.
A Hajógyári-öbölnél, a füredi célvonal közelében van a mezőnyt vezető Racing Django.
Három és fél kilométerrel a cél előtt felgyorsult a Racing Django, 4-5 csomóval halad!
Légvonalban 3-4 kilométere lehet vissza a célig.
Az MKB Extreme Sailing Team a tihanyi csőbe másodikként jött be, mindez képekben így néz ki:
A keszthelyi bóját az előző percekben kerülte a Naval, az Orpheus, a Nemere II és a Fiji is.
A Racing Django után az MKB Extreme Sailing Team ért be a tihanyi csőbe.
Beért a tihanyi csőbe a mezőnyt vezető Racing Django.
23:20-kor a tó egyéb részeihez képest erősebb a szél a Keszthelyi medencében, 7 km/h átlagosan, és ezt ki is használják az épp ott járó hajók, a Remete például 7 csomóval közelítette a keszthelyi bóját, de a Gardazzurra is 5 csomóval haladt Alsógyenesnél.
1. Racing Django
Ők pár perccel este 11 után Révfülöpnél tartottak és a keszthelyi bója felé haladtak.
23 óra környékén a Szigligeti medencénél nagyon gyenge, észak-északkeleti irányú a szél, átlagosan 2 km/h, de a maximális sebesség is csak 6 km/h az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság jelentése szerint.
A mezőnyt továbbra is a Racing Django vezeti a déli part közelében hajózva, továbbra is rendkívül gyenge délkeleti szélben.
Az Opel Fifty-Fifty, a Prevital, a Nanushka, az MKB Extreme Sailing Team Szárszó és Örvényes között egy csapatban mennek Tihany felé, de inkább az északi part felé. A szél továbbra is nagyon gyenge, ha egyáltalán - jött a hír este fél 10 után az MVSz tudósító motorosáról.
Este fél 10 előtt a tihanyi csőből sok hajó igyekezett a Keszthely irányába. Ebben a csoportba tartozott például a La Ninja, a Sasom, a Verenita, a Blues és a Passzió.
A Kwindoo nyomkövető rendszere szerint nem sokkal este 10 után Fónyodnál tartott többek között az Il Gatto, a Jómadár, a Szent Ágota, a Fanatic.
A tavalyi Kékszalag is gyengeszeles volt, de a mostanin még kevesebb a szél, ami komoly próbatétel az 561 nenevezett csapatnak.
Az alapáramlás meghatározóan gyenge, változó irányú lesz, viszont a több-kevesebb napsütés hatására a helyi cirkuláció már jobban ki tud alakulni, illetve délután lehetséges helyenként mérsékelt délnyugati befújás. Délutántól viszont egy-egy záporból vagy zivatarból átmeneti szélerősödés előfordulhat - szerepel az Országos Meteorológiai Szolgálat kékszalagos időjárás-előrejelzéséből.
Türelmesen várják az erősebb szelet.
Az OMSZ a következő kékszalagos időjárás-előrejelzéssel jelentkezett csütörtök estére: éjszakára feloszlanak a környező zivatarok, gyenge (5-10 km/h) délnyugatias, vagy változó irányú légmozgás várható. A hőmérséklet a víz felett este 21 fok körül alakul, hajnalra 19 fok várható. A víz 22 fokos.
Látványos képek hajókkal, naplementével, némi széllel, hegyekkel.
Szárszó alatt gyengült az amúgy is nagyon könnyű szél.
Nagyon könnyű 2-3 csomós déli-délkeleti szélben a Racing Django áll élen az élen a déli part közelében Szárszó környékén.
Az élen haladó katamaránok kaptak egy kis szelet, de továbbra is kéttesten haladnak, tehát továbbra is gyenge szélről van szó.
"Nem érdemes problémázni azon, ha esetleg egy-egy versenyen szélcsendes az idő vagy nagyon gyenge a szél. Megrni kell keresni, találni vagy várni a szelet, ez a szép ebben az egészben" - mondta a Kékszalag hivatalos oldalának, a kekszalag.reblog.hu-nak Pallay Tibor évtizedes tapasztalattal rendelkező, korábban válogatott kerettag vitorlázó, aki az idén a Nemere II 75-ös cirkálón taktikusként vesz részt. A sportoló megtiszteltetésnek tartja, hogy a Kékszalag időrekordját évtizedekig magáénak tudó Nemere II-n mehet az idei versenyen.
Szigligetnél a Racing Django talált szelet markánsan északon és ezzel megelőzte a vízközépen haladó vetélytársait, köztük a Previtalt, Opel Fifty-Fifty és az MKB Extreme Sailing Teamet. Valamint a déli parton igyekvő New Black Jacket és RSM2-t.